Klänningar

Tänkte lägga in en bättre bild på Allis dopfestklänning :-) När hon har den på sig till och med
 
Förvånad tjej! Hahaha, testkörde klänningen innan dopet :-P
 
Igår när vi tapetserat i tjejernas blivande sovrum fick jag kli i fingrarna igen, så sydde en klänning till Molly, som hon kan ha på kalas till helgen. Kanske... Lite rolig modell och man tager vad man haver hemma. Har redan hittat fler roliga färgkombinationer och klänningen var superskoj att sy! :-) Så är det någon som är sugen så säg till! Från 86 (80 kanske) kan jag sy den, och upp till 128(134 i längsta fall). Klart, storlekarna går nog att sträcka lite uppåt och neråt så finns andra önskemål så säg till. Vill som sagt gärna göra den igen :-)
 
 
Armen kan både tas bort och längas efter önskemål.
 
Har även hittat på bra "recept" på t-shirt tunika och tights som jag tänkte testa till veckan. Finns intressenter på det oxå, så säg till! Har hittat klövertyger i färger som varit slut länge (se röd klöverbody på bloggen). Grön och brun bland annat. Samma här, säg gärna till om jag ska köpa hem :-) Passar ju både kille och tjej!
 
Beställde lite mer molntyg idag oxå, som jag tänkte sy tunikan och tightsen till Molly av. Svart bland annat, tycker den är lite tuff :-) Fanns lime och ljusblå oxå, men måste hejda mig om det inte är någon som vill ha. Hade besök av två goa tjejer igår och jag visade (mycket skamset) mitt tygförråd. Tror båda höll på att ramla baklänges av skratt när de såg mängderna. Så dags att sy bort lite igen :-P Skynda fynda av det jag har hemma, kan nog fixa lte gopriser om ni tar fler delar ;-) Please! ;-) Blev inget lokalt event nu i sommqr heller, så har tid över och vill så gärna! Mycket roligare att sy till någon.
 
Nej, nu är det god natt. Skickar sambon till Duved imorgon bitti (Kl 6!!!!) för eftersök av försvunnen man. Huvva, hoppas de hittar honom... Tänker på familjen och såklart på honom om han "tullat" bort sig.
 
Håll tummarna!
 
GOD NATT!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0