Allis dop!

 
Igår döptes vår lilla Allis Kristina :-) Har inte haft tid att uppdatera här då det varit mycket inför dopet, men nu kommer lite bilder. Tjejernas klänningar sydde jag av lite omritade mönster, lite mer personliga tänkte jag innan... Lite tjorvigare säger jag i efterhand, men ändå rätt OK. Mollys klänning (ovan) fick tryckknappar i ryggen (försök klä på en 2-åring i farten) och svarta kanter för att bli lite tuffare.
Såklart gjorde hon en volt ner i gruset precis innan vi skulle in i kyrkan, men det enda som gick sönder var npg hennes knän. Somrig tjej, eller hur?
 
Allis klänning blev lite annorlunda. Den fick även ett dubbellager så att den skulle fyllas ut lite mer. Blev riktigt bra tycker jag! :-D
Båda brudarna hade vi köpt boleros till så de skulle matcha varandra. Dock var det sådan värme att det bara var Allis som använde sin bolero en liten stund. Mollys såg vi inte röken av förrän vi kom hem på kvällen :-P
Klänningarna kom till användning idag oxå, då vi gick för att hälsa på farfar, som tyvärr inte kunde vara med på dopet. Dock tar det på krafterna att vara i centrum hela tiden :-) Skrynklig klänning förstås, men är ändå jättenöjd med resultatet. Fina tyget har jag såklart hittat på Sydilla, min egen leverantör (börjar bli lite pinsamt nu, är inne minst en gång i veckan och kikar. Tomhänt därifrån? Aldrig! .-P)
 
Mer bilder kommer inom kort, ska bara fråga bildinnehavarna om lov :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0